Cobalts SS banner

1 - 20 of 29 Posts

·
Registered
Joined
·
11 Posts
Discussion Starter #1
My boyfriend has volunteered to teach me how to drive a stick but i turned it down. I am afraid I will mess somethin up. Any advice for my learning on the SS how to drive a stick? Keep in mind i am new to the Whole stick shifting.
 

·
Premium Member
Joined
·
8,648 Posts
YIKES! I offered to teach my girlfriend how to drive my S-10 (5spd) and she did so-so. But on a BRAND NEW car, that would be scary for me. All I can say is stay calm and dont get frustrated. The more you let your nerves build up the harder it will be for you to concentrate. And dervin, dont get mad at her (my dad got mad at me cause I got frustrated and pissed off, and it just made things worse- I was like 15 and didnt want this truck either so my lack of motivation didnt help either), also, dervin, BE PATIENT with her, I had to calm Carrie down a lot so she could stay focused.
 

·
Registered
Joined
·
11 Posts
Discussion Starter #3
LOL! I had a mic up I thought he was going to let me try on his SS but he just said he wouldn't talkin about the SS he meant on his 2001 chevy cavalier. LOL! Anyways any tips on my first time experence w/ a stick if he lets me try the SS?
 

·
Premium Member
Joined
·
8,648 Posts
Not sure, haven't got mine yet, but I have heard that the SS would probably be a hard car to learn on! Good luck with whichever he chooses! Tell him to check out RSM Racing and boost that Cavy and to let you have it! LOL That would be a pretty cool car! :cool:
 

·
Registered
Joined
·
9 Posts
Let him teach you with you sitting in his lap, taught many girls that way, they can only press against your foot so you can stop them from dropping the clutch all the time.
 

·
Premium Member
Joined
·
8,648 Posts
Parallax said:
Let him teach you with you sitting in his lap, taught many girls that way, they can only press against your foot so you can stop them from dropping the clutch all the time.
LOL I thought you were bein perverted at first ti l I finished readin, but that makes sense...
 

·
Registered
Joined
·
11 Posts
Discussion Starter #7
I don'y even know if i want to learn on a stick right now i mean i kno it would b good for me too but i dunno. i like ur idea of me sittin on his lap. lol i guess we will have to wait and c what happens.
 

·
Registered
Joined
·
434 Posts
I've decided to let her learn on the Cavy. It's a pretty easy car to learn on I think and besides it has no performance mods so she could tune it to her liking and in the process learn some basic fundamentals of cars. In all honesty(I hope she doesn't see this...if ya do hun sorry :p) she doesn't know a whole lot about cars other than driving an automatic, turning a steering wheel, and using 2 pedals lol. She drives a 1988 Volvo 240 DL. Things fallin' apart bless her heart. So Giving the Cavy to her to play with could do her some good. Hell she might get that thing up there with my SS if some mods for it don't come out soon lol.
 

·
Premium Member
Joined
·
8,648 Posts
Wow, I was just suggestin that ya give it to her, I didnt think you'd already decided to give it to her! You are a generous guy! I cant afford to give Carrie a car so Im just fixin here 98 Neon up a lil bit for her. What motor does the Cavy have? Cant recall what year the 2.2L Ecotec was released. So does it have the 2200, the 2.4L, or the Ecotech?
 

·
Registered
Joined
·
4 Posts
Are you guys for real? Even thinking of learning to drive a stick on a gem like the SS?

Thats like learning to sing in Radio City Music Hall. I mean come one, find a beat up corolla and beat that shit up.
 

·
Registered
Joined
·
434 Posts
It's to 2200 engine. It's a 2001 Cavy and I believe that was the last year for that engine. It's completely paid off too. Its weird how it worked out. I got it in March of '02 and paid it off January this year :D I had a 5 year loan but February of last year her mother rear ended me and totaled it. Well looking at the damage I decided to fix it up and I completely repaired it for about $2500. I had to buy it back from the insurance company and get it repaired so it was like a 4000 or so loan and I paid it off. it's in perfect condition and paid off so it's just something to toy around with to me now and I have no use in it since all my attention now go to the SS! :D
 

·
Registered
Joined
·
434 Posts
Lol calgary. No she wont be learning on my SS. She just ASSUMED she could but nope! I'm a nice guy but damn I can't let ANY learner learn on my SS. The Cavy is all hers to learn on. Our driveway is a great place to learn too...its a steep, gravel hill so she can learn to take off on a hill without stalling or throwing rocks all over the place :D
 

·
Registered
Joined
·
434 Posts
Awesome man thanks. I think I will do some modding for the Cav while waiting on parts for the Cobalt. The again I should save some so I can get parts when they are available. Hey I'm giving her a car, the least she can do it buy her own parts lol
 

·
Premium Member
Joined
·
8,648 Posts
Yeah but will she do anything to it? That would be cool if she did, I sort of have Carrie into fixin her car up, she wants a Hahn Racecraft Stage II turbo for her car! Hey I think its great!! :D Have you done anything to the Cavy yet? Audio/video, aesthetics, performance?
 

·
Registered
Joined
·
90 Posts
GirlieCobaltSS said:
I don'y even know if i want to learn on a stick right now i mean i kno it would b good for me too but i dunno. i like ur idea of me sittin on his lap. lol i guess we will have to wait and c what happens.
trust me its easy and you will learn , it just takes a little patience. I bought my wife brooke her ss and she had no clue on how to drive. 2 days later she was out and about. she is even goign to be running a nopi class next season :) she learned on the ss
 

·
Registered
Joined
·
5,187 Posts
I found out stick is very easy after only once i have the shifting part down but the start is a little bad but i have only driven once and in a 05 Tiburon GT(girlfreinds car). But it is strange because it was so very easy but just getting into 1st gear is a bitch. :eek: Maybe i will drive again this weekend. :) But if i can learn the basics in just a few minutes get you to drive stick and like everyone is saying do not be scared just relax. :) Have fun
 

·
Registered
Joined
·
11 Posts
Discussion Starter #18
I would love to have the cavy once I learn how to drive a stick. And maybe even one day I can try out the SS. :p I wouldn't mind havin the cavy its a cool car. And my Volvo runs fine btw. Its runs and gets me too and from so I am fine. CoBIZZLE i had a 97 98 neon too until i got t-boned so i am very lucky to even b alive. (not to b mean or anything) i was just sayin.
 

·
Registered
Joined
·
434 Posts
Only thing I've done is put an aftermarket muffler on and a K&N drop in filter. I got 16s on the thing with some very grippy Falken tires and altezza tailights. Thats all I've done to it.
 
1 - 20 of 29 Posts
Top